Hur ska det sluta?

Från min syster
” Massiv tystnad om massinvandringens konsekvenser, våldet i skolan, i sjukvården, för poliser, för ambulansen, för brandmän etc. Nu senast läste jag om begravningspersonal som ska börja arbeta i skottsäkra västar för begravnings gästerna kommer med vapen, tänk om vår mor, (kyrkvärd) skulle ha stått där med skottsäker väst i kyrkan! Prata om berikning, skam går på torra land!”

Från min bror
”Snart är svenska åkerier med chaufförer ett minne blott. Jag får betala böter om jag råkar köra 15 minuter över tillåten körtid. Att förutse vad som händer efter E4 :an  är en omöjlighet, liksom att plötsligt stanna för 9 timmars vila. Många chaffisar kan då fördriva tiden med att klunka i sig öl, vilket inte ökar trafiksäkerheten och under tillåten körtid är det som en racerbana efter E4:an. Polska chaufförer har nu utkonkurrerats av billigare från Makedonien, de har många körkort under förarsätet att visa polisen….facket ett skämt…tur att jag snart är pensionär efter 45 år bakom ratten…vem faen vill bli chaufför idag?”

Tyvärr är min brors undran är inget som går hem i Bryssel, där kapitalets fria rörlighet är heligare än påvens sakrament.

Men ha förtröstan, bästa läsare. Angela Merkel har motvilligt tvingas att gå med på ett volymtak för invandringen, eftersom ”Wir schaffen das” visade sig ha dålig hållbarhet och här hemma skall vi få en ny myndighet.

Ny myndighet
Nu skall vi efter årskiftet välsignas med en ny myndighet. ”Delegationen mot segregationen” vars mål skall bidra (håll i Er nu) till att lyfta socialt utsatta områden och bryta strukturella segregationsmekanismer.

En Jonas Nygren blir ansvarig utredare med minst 15 personer att basa över. Jag utgår från att rätt partibok är den viktigaste meriten, kanske också genusstudier på Södertörn och varför inte rekommendationer från Expo?

Stackars stockholmare
Nu tycker jag verkligen synd om alla stockholmare, vad har de gjort för ont för att få Tomas Bodström som landshövding?

Var hans merit att han kunde sova i Allras styrelse, när de lurade skjortan av pensionssparare?

Borde inte statsministerns belöningssystem för generaldirektörer och landshövdingar revideras en smula, när till och med vänsterpartiet protesterar?

Handprotest 
I Polen pågår en handräckningsprotest längs gränsen mot Europas islamisering, befolkningen där vet vad förtryck innebär och vill värna landets självständighet, vilket får EU och politiska eliter att resa ragg och tala om straffåtgärder.

Att något sådant skulle inträffa i Sverige är en omöjlighet. Det är bara att instämma i Jonathan Friedmans uttalande, som jag fick från en vän.
”Den politiska korrekthetens värld, är en instängd, likartad värld.Det är en värld där demokratin är överflödig, eftersom alla sanna demokrater har samma idéer och resten per definition är antidemokrater som skall exkluderas.”

5 tankar kring ”Hur ska det sluta?

  1. Den nya myndigheten måste motarbetas till varje pris – Nygren heter denne man , kan han vara son till Jan Nygren (S) måntro?

    Olyckorna med den tunga trafiken främst på riksvägarna med mindre marginal är numera s.k. vardagsmat. En teori är givetvis mobiltelefonen men även andra elektronik-
    pjäser , ex. fax (körorder/uppdrag från speditören), tv, kaffebryggning, på gott o ont är hytterna komfortabla miljöer som
    säkert inbjuder till lite av varje förutom att köra fordonet med upp till < 60 ton – lägg därtill orutin , för hög hastighet, dåliga däck.
    Idag lägger nye infrastrukturmin. Eneroth fram krav på vinterdäck för tung trafik –
    tänka sig! – borde varit lag på sedan många år istället för minikrav på hela 5 mm
    mönsterdjup.
    Olycksorsak sägs ofta att det är viltkollision , speciellt nattetid.

  2. Något, som jag på senare tid har undrat över, är mängden lastbilar, som välter. Nästan dagligen får vi rapporter om olyckor där lastbilar är involverade. En orsak kan ju vara, att chaufförer är ovana ( vore intressant att få reda på varifrån chauffören kommer) och dessutom kör med mobilen i handen. Ofattbart att det fortfarande är tillåtet att frambringa fordon under tiden man kollar sin mobil eller ännu värre sms-ar. Över lag är min erfarenhet , att våra myndigheter är synnerligen nitiska, när det gäller infödda svenskar, men ständigt underlåter att lagföra de s.k.nysvenskar. Vet inte om detta beror på ren feghet eller om det finns en vilja att på alla sätt stuka det svenska folket.

    1. Du har min brors fulla stöd för dina kommentarer. Utländska chaufförer har ringa erfarenhet av vinterväglag, i vissa fall finns enbart ”köpta” körkort. Men jag tror inte att någon statistik finns om olyckor kopplat till etnicitet, det skulle nog betraktas som diskriminering.

        1. Stort Tack för Dina länkar. Svaret till både mig och Anna-Karin är att förare från Mellanöstern är inblandade i trafikolyckor 4 ggr mer än svenskfödda förare, enligt länken till Sydsvenskan.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *