Det är moralen som brister bland skolans lymlar – där hemvist ej får nämnas

Genomgående i statsmedia är nu att problem får nämnas, men inte dess orsak; massinvandring får dysfunktionella länder utan etisk kompass.

Värdlandets medborgare skuldbeläggs lika mycket som brottsbenägna migranter, då hemvist aldrig får yppas.

Ett paradexempel på detta är en uppföljande ledare i Corren, om våldet i skolan av Edvard Hollertz den 9 januari, ”Det är moralen som brister i Sturefors” som förklaring till att låg-och mellanstadieelever löper amok och vandaliserar lärare och elever i klassrummen. Men inte ett pip om vandalernas hemvist. Han skrivr; Vist skola i Sturefors har länge varit en liten idyll. Men skolan växte, bytte skolledningen och arbetsmiljö förändrades helt.

Jaha, nu är det arbetsledningens fel att lymlarna skriker hora, jävla fitta, psykopatkärring och spottar fröken i ansiktet och att 120 kränkningar ägde rum ifjol, då åtta lärare sade upp sig.

Att ledningen inte i tid satte ner foten och visade att detta destruktiva beteende fick kännbara konsekvenser är bara en delförklaring. Det förstår alla läsare som har något eget tänkande kvar bakom pannbenet.

Carin Götblad, jurist, polischef och polismästare vid NOA förnekar sig aldrig. Hon skyller på internet och sociala medier, där empatin flyger sin kos med den sociala kompetensen. Och när hon är riktigt i farten så bedyrar hon att barnen (dvs allt från springschasar till barntorpeder) inte förstår när de gör fel….

En omfattande utredning av skolan visar på ett 30-tal brister. Nu pågår ett stort arbete för att komma till ordning med problemen.– Jag hoppas att Vist skola blir bättre än vad den någonsin har varit, säger verksamhetschefen Lina Rahm” skriver Corren.

En enkel åtgärd för alla 30-tal brister vore att slänga ut lymlarna för gott och utvisa deras föräldrar som vägrar ta ansvar, där annan hemvist finns som bidrar till ungens våldsamma agerande mot lärare och andra elever. Föräldrar till etniskt svenska barn som bär sig illa åt borde få utskällning av skolledning för att förstå att deras unge inte är Guds gåva till oss.

Nu har visst giftiga ingiftens konsekvenser återigen sopats under mattan, trots löften om kusin giftes förbud, så händer inte ett dugg i riksdagen i väntan på nästa års val.

”Regeringens utredare föreslår att äktenskap mellan kusiner förbjuds. Utländska kusinäktenskap ska inte heller erkännas i Sverige. Även äktenskap mellan till exempel en farbror och hans brorsbarn kan bli olagligt från 2026….https://www.svd.se/a/3MRk7X/kusinaktenskap-foreslas-forbjudas-2026

Regeringen har nu tvingats skjuta till 750 miljoner till kommunerna för att de skall öppna öppna akutskolor, dit ”stökiga” elver kan förflyttas, endast under en månad, sedan är förhoppningen att de blivit snälla som små lamm. Allt medan nya rekord i uppehållstillstånd beviljas av Tidöregeringens paradigm förkunnare, så våld- och respektkulturen inte förtunnas…

Bild från youtube.com

En lärares förtvivlade rop om skolan som ett laglöst land, men inget händer från skolledning, lärarfack och ansvariga politiker där moralen brister…

https://www.svd.se/a/nyOXGL/hanna-garberg-larmar-svensk-skola-ar-laglost-land

2 tankar kring ”Det är moralen som brister bland skolans lymlar – där hemvist ej får nämnas

  1. Ett sätt att lösa det hela på är att starta skolor med bara ”problem barn/ungdomar” här får de gå tills det förstår, kan och har förmågan att uppföra sig. Härtill ska de lära sig svenska värderingar, normer, det svenska språket och kulturen, passar inte detta detta finns det andra länder och deras skolor de kan tatta sig på.

    Man kan jämföra ett fotbollslag med skolan, det finns inget fotbollslag som hade plockat in en eller flera spelare som inte hade kunnat reglerna eller kunnat spela fotboll! Tänk er en landslagskamp där landslaget hade plockat ut 3 spelare som inte kan spela fotboll i syfte att de ska stärka eller för att de andra spelarna ska lära dom spela fotboll bara för att dessa ska känna sig inkluderade. Det är precis detta som händer i skolan idag och har gjort under många år. Politikerna tror att man kan ”stoppa in” barn/ungdomar som inte kan, vill eller har förmågan att vara med andra, så ska våra svenska barn lära dom hur man uppför sig allt på bekostnad av våra skolungdomar.

    Det räcker att läsa utredningen där det fastslås att de flesta våldtäkterna begås av invandrare ”63,1 procent av alla som dömdes för våldtäkt, grov våldtäkt alternativt försök eller förberedelse till våldtäkt åren 2000 till 2020 var första eller andra generationens invandrare. Lite drygt hälften, 50,6 procent, var utlandsfödda.”

    Det finns andra länder som har utrett detta med (Norge, Danmark och Tyskland) och deras statisik är ännu värre. Är säker på att Sverige lika högt som i dessa länderna.

    Jag har sagt detta för, vi har inte samma värderingar, normer, kultur eller sätt att se på vår omvärld. Varför ska Sverige bli ett mångkulturellt land för? Nu med facit i hand så har det inte gett Sverige mycket för utom en otrygghet där vi har mist vår frihet på bekostnad av massinvandring. Hade politikerna skött sitt arbete så hade Sverige inte sett ut som det gör.

    1. ”…Man kan jämföra ett fotbollslag med skolan, det finns inget fotbollslag som hade plockat in en eller flera spelare som inte hade kunnat reglerna eller kunnat spela fotboll!..”
      En tänkvärd liknelse som skolminister Lotta Edholm (L) och utbildningsminister Johan Person (L) borde fundera på i stället för att svamla med tomma ord. Men snart består hela fotbollslaget av icke spel- och regelkunniga, där dessa ministrar visat stort engagemang och utvisat domaren.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *