Får vi fler produkter med områdespriser?

Frågar sig Jan Ivarson i detta inlägg, som jag är rädd att någon från socialdemokraterna läser. För då kommer dessa förslag införas direkt, så migrationsindustrin kan öka takten och vänsterns väljarbas likaså.

————————————————————————————————–

Vilka andra varor och tjänster kommer behöva dra in mer skatter för att hålla igång det välfärdsindustriella komplexet?
Konsumenter av tolkar, advokater, hemspråksundervisning och socialtjänster kommer att öka minst i takt med folkökningen. Lördag den 27 november hade TV4 program om ökad efterfråga på skönhetsingrepp i kvinnors könsorgan och så har vi ingreppen för mäns omskärning. Den behöver institutionaliserad reglerad omsorg av ett råd med representanter för politiska partier och religionsföreträdare. För det behövs resurser som man numera kallar pengar.
Vad sägs om en regional indelning av alla vägar i kombination med en privatisering, med gamla Televerket som förebild?
Där sålde man ut telestationerna, men överlät kopparkablarna på abonnenterna trots att kablarna inte var deras. På likande sätt kan småvägar överlåtas på markägare.
Motorvägar säljs ut på EU-marknaden och blir avgiftsbelagda och övervakade med GPS-system. Du får en app som sägs ge bekväm översikt av dina körningar och betalning med bank-id. Trafikanter får välja mellan lägre fast avgift för trafik i egna området eller högre avgifter för gränsöverskridande trafik. Därtill kommer kilometeravgifter som kan variera under dagen för att minska topptrafik. Hastighetsöverskridanden debitera månadsvis och går till polisanmälan över vissa gränser. Undantag kommer fortsatt göras för s. k. bilmålvakter av sociala skäl.
Länsvägarna blir också betalvägar och tas över av regionerna. De får parlamentariskt tillsatta vägkommissioner i varje region med personer som utsetts av regeringen. Mindre vägar överlåts på kommunerna som får ta ut vägavgift med Public Service som förebild. Små byvägar har redan överförts på markägarna, ungefär som kopparkablarna för teletrafiken.
En tanke är att indela bostadsorter i olika skatteområden för att få in mer skatt. Men oj, det är ju redan infört med fastighetsbeskattningen. Hus i Danderyd beskattas mer än liknande hus i Gullspång. Verkligheten övertrumfar dikten.
Känner du till fler områden som kan ge rättvisare beskattning med områdesindelning?
Jan Ivarson”

Kanske detta kan sätta fart på integrationen, att låta etniska svenskar få flytta in i farliga områden och i gengäld få lägre skatt?

Nu, när tom SD har övergivit assimilering och att återvandring skall vara frivilligt kan det vara en bra idé, då förortens väljare blir allt viktigare för alla partier och får inte reduceras. Eftersom många invandrare har dubbla identiteter så kan det bli en lönsam affär för pensionsräddarna. Samma evighetsmaskin som Big Pharma har sjösatt med spruta 4-5-6-7…..med en sväng till hemlandet och sedan söka asyl igen.

4 tankar kring ”Får vi fler produkter med områdespriser?

  1. DAGLIGHANDELN BÖR AV RÄTTVISESKÄL INDELAS I PRISOMRÅDEN

    Ökade kostnader skulle bidra till välfärden och jämna ut konsumtionen av varor över året. På så sätt kommer räkor och jordgubbar bli dyrare i Norrlands inland där befolkningen kompenseras med lägre elpriser. Det blir rättvist.

    Priser på dagligvaror som makaroner och falukorv kommer tidvis också att skjuta i höjden genom att transportkostnaderna kan stiga för eldrivna lastbilar med höjda trängsel- och miljöavgifter.

    Varuhuskedjor som ICA, COOP och Willys kommer erbjuda konsumenter att teckna avtal om fasta priser till en rimlig merkostnad under hela året. Då kan alla tryggt att kunna betala dagligvaror när priserna tidvis skjuter i höjden. Nysvenskar bör bör få prisutjämningsavtal inbyggt i försörjningsstödet.

    Hur ser du på prisområden för varor?
    Hur tycker du regeringen skall ingripa mot utländska företag som Amazon som nu säljer till alla på nätet för samma pris oavsett var i landet de bor?

  2. Man kan undra hur ”prislistan” skulle se ut på basvaror i alla s.k. EU-länder?
    Finns det någon sådan?

  3. Jag hoppas läsarna förstått att mina synpunkter ovan är en ironi för att belysa vart vi kan vara på väg.

Kommentarer är stängda.