Att åka tåg är inte riskfritt och inte massinvandringen heller

Riskabla tågresor

Under veckan hälsade min syster på, men tågresan med SJ:s snabbtåg ner till Linköping i onsdags fick ett oväntat stopp, bara efter några minuter.

En tuff, kvinnlig tågvärd beordrade föraren att stanna vid en liten station innan Södertälje och ut åkte en mörk invandrarkille, som försökte tjuvåka.

”Visa mig ditt pass eller ID handling” beordrade tågvärden bestämt, samtidigt som hon blockerade toalettdörren, som gratisåkaren försökte smita in i.

Nej, han inte förstå svenska, men oavsett denna språkförbistring och utan ID-handling, så åkte han ut och övriga passagerare i vagnen kunde andas ut.

Men i helgen hade en passagerare inte samma tur, han blev knivskuren i magen, när han försökte hjälpa konduktören, när en invandrare vägrade betala för resan.

Mannen vårdas nu för svåra bukskador på sjukhus, efter transport med ambulanshelikopter.

En person knivskuren ombord på tåg” 

”En person har knivhuggits på ett tåg mellan Stockholm och Hallsberg. Enligt vittnen på tåget började bråket med att knivmannen vägrade betala för resan. När en annan passagerare ifrågasatte hans beteende knivhögg han honom i sidan.

– Det var väldigt obehagligt, säger Charlotta Filling som satt i samma vagn. En person har gripits enligt polisen”.

http://www.expressen.se/nyheter/en-person-knivskuren-ombord-pa-tag/

Meil från min syster i går:

”Det är så man blir mörkrädd i detta söndertrasade land, inte tänkte jag på att den biljettlöse kunde dra fram en kniv!  Enligt Expressen hade den här invandraren skägg, hur många lättretade friåkare finns det, en på varje tåg?  

Biljetten borde självklart visas innan du kliver på tåget och spärrar innan du kliver ut på perrongen ….Vem ansvarar för SJ, inte någon! Alla skyller ifrån sig i vanlig ordning. Prata om att inte vara rädd i det öppna samhället, det finns ju inget slut på hot och våld.

Dessutom vill jag inte bli påhoppad av tiggare, försäljare av rent vatten till något u-land som vill att jag ska betala 150 kr i månaden helst i ett helt år, fast det går bra med en månad! Det var vad som hände inne på Centralen, vi tanter är tydligen en bra målgrupp! Jag trodde att stationerna var för de som reser men så är det inte längre!

 Statsministern skulle förmodligen upprepa sitt ”Ikea” uttalande, att vara på fel tåg, i fel vagn och resa på fel datum! Men SVT är inte intresserad att ställa svåra frågor till Löfven och hans ministrar.

Att han orkar se sig själv i spegeln.

Anna Dahlberg skriver i Expressen ”Skuggsamhället är större än någon anar”

”Sverige har fått ett skuggsamhälle präglat av svartarbete, identitetsfusk, sovcentraler och falska adresser. Politikerna måste vakna och ta tag i problemen.”

http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/skuggsamhallet-ar-storre-an-nagon-anar/

”Skicka inte fler nyanlända flyktingar till Malmö”, kräver S-toppen Katrin Stjernfeldt Jammeh | Aftonbladet

I Malmö vädjar kommunen att staden måste bli befriad från aviseringslagen angående fördelning av nyanlända, eftersom staden redan är överfull, tack vare EBO-lagens valfrihet, som rika kommuner gillat.

http://www.aftonbladet.se/a/5X8n6

Många av dess välbärgade invånare har flitigt visat sin värdegrund i manifestationer för den berikande mångkulturen, bara den inte kommer för nära den egna husknuten.

Att deltaga i Refuges Welcome och Stoppa Reva, gör sig bra på CV:t och stärker varumärket, men om nyanlända blir deras grannar, då sluts snabbt deras hjärtan och protesterna byter riktning.

 

Ett stort hyckleri

Men Tino Sanandaj kallar Malmös vädjan för ett stort hyckleri, eftersom Malmös politiker, med en dåres envishet, har hävdat att invandringen är lönsam. Han skriver i ”Nyheter i dag”, att Malmös enda tillväxtindustri tycks vara bortförklaringar och ursäkter. Om inte övriga landet skulle hålla Malmö under armarna genom utjämningsbidrag, så vore konkursen ett faktum. När kommer vinsten från invandringen, undrar han och det är han inte ensam om.

https://nyheteridag.se/sanandaji-sagar-s-i-malmo-nar-kommer-vinsterna-fran-invandringen/

Hur många offer till behövs innan någon politiker kräver asylstopp?

 

 

 

 

5 tankar kring ”Att åka tåg är inte riskfritt och inte massinvandringen heller

  1. Bra formulerat Trode´ ”Våra politiker har spelat bort den möjligheten” – håller helt med. Det s.k. offentliga rummet är tyvärr ”kört” vad gäller trevnad ,tillit, trygghet – till
    ständig irritation att inte komma undan ”mångfald-kultur” någonstans -vilket givetvis är meningen, tillvänjning, berikning etc….
    Reser aldrig kollektivt – ofriheten att vänta på en buss med en Mena-chaufför går inte, ej heller risken med en taxi. Är glad jag kan cykla och har egen bil, och bor i tätort.

  2. Tack Trodé, Torsten och Far och Flyg för Era kommentarer, som flertalet svenskar instämmer i (inkl. skötsamma, arbetande invandrare).
    Harriet.

  3. Önskan om högteknologi möts med fördumning, nya sjukdomar och medeltida värderingar.

    TBC, kikhosta och tidigare nästan utrotade barnsjukdomar är åter på frammarsch. Vägglöss har hittat in i bostäder och hotellrum.

    Höga utbildningar ersätts med genusutbildning, hemspråk och frivillig undervisning i svenska för invandrare. Våra politiker gör vad de kan för att försämra humankapitalet.

    I det Sverige politiker format blir gemensamma lösningar allt mer omöjliga. De missbrukas, saboteras och skräpas ner. Vi ser det i en del hyreshus gemensamma utrymmen och vi läser om stenkastning på utryckninsgfordon, brandmän och poliser.

    Redan nu drar sig svenskar för att åka kollektivt om inte vagnen har många passagerare som bedöms tillhöra den egna gruppen. På vissa linjer kan det vara sällsynt. Bara politiker och andra makthavare som lever skyddat från den verklighet de skapat, talar om kollektiva lösningar för folket.

  4. ATT VARA SVENSK ÄR INTE OFARLIGT

    Det blir allt farligare att visats utanför sin bostad i det mångkulturella Sverige. Kollektivtrafiken blir farligare att åka med och det har blivit svårt att betala för resorna, åtminstone för äldre. Man måste vara datafreak för att beställa tågbiljetter.

    De senaste åren har det förkommit artiklar om förarlösa vagnar och självkörande bilar. Stora hinder, men inte de största, är att lösa säkerheten och få fram pengar, kort sagt få operativa system säkra och lönsamma.

    Förarlösa taxibilar tror jag har framtiden för sig när teknik och lönsamhet behärskas. Däremot tror jag mindre på förarlösa vagnar för kollektivtrafik. De kan passa i ett välordnat homogent land som Japan men inte i ett mångkulturellt land som Sverige. Våra politiker har spelat bort den möjligheten. Få vill åka i en vagn omgiven av stökande ungdomar som terroriserar hela vagnen. Ingen ung kvinna i sommarkläder vågar åka spårvagn med fem förortsungdomar.

    Det är inte tekniken som begränsar utvecklingen, utan bristande social tilltro för förarlösa vagnar för fler passagerare än de som beställt transporten för egen del.

    1. Fast å andra sidan frigör man ju då den resurs som kör spårvagnen. Den resursen kan då istället bli en militärt utbildad ”spårvagnspolis” med automatvapen som om jag fick råda ges rätt att döda avskummen om så krävs och då kan säkerställa ordningen och göra resan trygg för flickan/kvinnan i sommarkläder.
      Tragiskt, javisst. Men ZOGialdemonerna aka den röda pesten har ju gjort det tvunget.

Kommentarer är stängda.